Αν βρίσκεσαι στο δρόμο ή δεν έχεις συνεχή πρόσβαση στο διαδίκτυο, αποθήκευσε τους τηλεφωνικούς αριθμούς της Free Press και στείλε μας τη φωτογραφία, το βίντεο ή το μήνυμά σου για να καταγγείλλεις, να πεις την άποψή σου ή και για να δείξεις αυτό που θέλεις. Tηλ. 6981505834 e-mail: freepress_news@yahoo.gr

Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2011

Λευτέρης Στυλιανέλλης: Κάνω τέχνη από ανάγκη δημιουργίας και όχι από ανάγκη προβολής….




Συναντηθήκαμε  από κοντά σε ένα ήσυχο καφέ  κάπου στο Κολωνάκι. Αν και το πρόγραμμα του είναι πολύ βαρύ αυτή την εποχή επέμενε πως ήταν καλύτερα να τα πούμε από κοντά και να απολαύσουμε μαζί το μεσημεριανό μας καφεδάκι. Ήταν πολύ φιλικός, αρκετά ευδιάθετος αν και κάπου βαθιά μέσα στο μαύρο των ματιών του διέκρινα μια μελαγχολία την οποία προσπαθούσε επιμελώς να καλύψει με το χαμόγελο του.

Πείτε μου κύριε Στυλιανέλλη μέσα από την ταινία σας  τι μήνυμα θέλετε να περάσετε;
Πριν απαντήσω στην ερώτηση σου φίλε Ανδρέα θα ήθελα να σε παρακαλέσω να μιλάμε στον ενικό. Καλός ο πληθυντικός αλλά νομίζω ότι στη προκειμένη δε εξυπηρετεί κάπου, μια φιλική κουβέντα είναι περισσότερο για μένα παρά μία συνέντευξη. Η Ελλάδα είναι η χώρα εκείνη που γέννησε την Δημοκρατία και την Ελευθερία. Πως είναι λοιπόν δυνατό η πρωτεύουσα της και όχι μόνο να  είναι σκλαβοπάζαρο γυναικών. Και το χειρότερο, καμία κρατική μέριμνα για τη αντιμετώπιση του φαινομένου.
Ποιος είναι ο Στράτος και ο Βλαντιμήρ της ταινίας και πόσο ριψοκίνδυνο είναι για κάποιο ηθοποιό να υποδύεται δύο ρόλους;
Θα απαντήσω αρχικά στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης σου. Θα το ονόμαζα  περισσότερο ψυχοφθόρο παρά ριψοκίνδυνο το να υποδυθεί ένας ηθοποιός δύο ρόλους, γιατί ποτέ ένας χαρακτήρας δεν μπορεί να είναι ίδιος με κάποιον άλλο με αποτέλεσμα ο ηθοποιός να χρειάζεται να δουλέψει πολύ σκληρά για να μπορέσει να έχει ένα καλό αποτέλεσμα. Ο Στράτος και ο Βλαντιμήρ συνδέονται μεταξύ τους με δεσμούς αίματος διότι εν αγνοία τους είναι δίδυμα αδέρφια που είχαν την ατυχία να πέσουν θύματα εμπορίας βρεφών. Ο Στράτος έγινε ένας αδιάφθορος αστυνομικός  ενώ ο δίδυμος αδελφός του ο Βλαντιμήρ ένας αδίστακτος έμπορος γυναικών. Και θα μου επιτρέψεις να μην επεκταθώ παρακάτω.
Πως ήταν το κλίμα των γυρισμάτων με την συμπρωταγωνίστρια σας την κυρία Ιωάννα Γιαβρόγλου  και πόσο ανασφαλής μπορεί να αισθάνεται ένας ηθοποιός όταν σκηνοθετεί κιόλας.
Όταν αποφασίζεις να κάνεις μια δουλειά  κινηματογραφική, τηλεοπτική η θεατρική είναι σα να δημιουργείς μία οικογένεια. Μέσα λοιπόν σε αυτή την οικογένεια ενσωματώνονται διάφοροι χαρακτήρες ανθρώπων που είναι άγνωστοι για σένα και καλείσαι να τους ανακαλύψεις σιγά, σιγά. Η Ιωάννα είναι μια εκπληκτική ηθοποιός που δούλεψε ακούραστα πάνω στο ρόλο της Όλιας . Θεωρώ ότι είναι ένα χαρισματικό άτομο. Υπήρχαν αρκετές στιγμές έντασης  μεταξύ μας πάνω στη δουλειά  τις οποίες τώρα θυμόμαστε και γελάμε. Σαν σκηνοθέτης δεν ένιωσα ανασφάλεια πάνω στο γύρισμα γιατί με το διευθυντή φωτογραφίας μου το κύριο Νικήτα Τσιχριτζή  είχαμε δουλέψει πολύ, πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα. Τον ευχαριστώ γιατί έκανε το καλύτερο δυνατό για να βγει αυτό το αποτέλεσμα. Σαν σκηνοθέτης  και σαν ηθοποιός τώρα που βλέπω το αποτέλεσμα  σίγουρα λέω ότι θα μπορούσα να είχα κάνει και άλλα πράγματα. Είναι φυσικό όμως γιατί μέσα από κάθε δουλειά αποκτάς εφόδια τα οποία θα τα χρησιμοποιήσεις στην επόμενη.
Η λέξη προβολή πόσο σημαντική θέση κατέχει στη δουλειά σου;
Σίγουρα η προβολή είναι και αυτή ένα αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς. Βοηθάει στο να γνωρίσει ο κόσμος  τη δουλειά σου  να την κριτικάρει αρνητικά η θετικά. Απλά σε αυτό το σημείο θα  ήθελα Ανδρέα να σου τονίσω ότι ως  Λευτέρης κάνω τέχνη από ανάγκη δημιουργίας και όχι από ανάγκη προβολής.
Πως βλέπεις σήμερα το ελληνικό σινεμά;
Σίγουρα στην Ελλάδα υπάρχουν αξιόλογοι δημιουργοί που θα μπορούσαν να έχουν μεγαλουργήσει αν τους δινόταν η ευκαιρία. Βλέπω ταινίες μικρού μήκους που είναι εκπληκτικές και βραβευμένες κιόλας. Όταν όμως οι δημιουργοί χτυπούν κάποιες πόρτες για να κάνουν κάτι περισσότερο η γραφειοκρατία τους γονατίζει. Ίσως κάποιοι πραγματικά να θέλουν να κρατήσουν τον ελληνικό σινεμά εκεί που είναι. Τι να πω.
Υπάρχει διαφορά μεταξύ κινηματογράφου και τηλεόρασης; Θα ήθελες να σκηνοθετήσεις μια τηλεοπτική σειρά Λευτέρη; 
Δε  νομίζω ότι υπάρχει διαφορά. Οι αρχές σκηνοθεσίας είναι ίδιες δεν αλλάζει κάτι. Απλά στη τηλεόραση οι ρυθμοί είναι πολύ γρήγοροι και τα χρήματα που διαθέτουν οι παραγωγοί είναι λίγα. Στη τηλεόραση κατά καιρούς έχουν γίνει σκηνοθετικά εκπληκτικές σειρές από πολύ αξιόλογους σκηνοθέτες.  Δε νομίζω ότι είμαι έτοιμος για ένα τέτοιο εγχείρημα  αν και ετοιμάζω κάτι σεναριακά για μεγάλο τηλεοπτικό σταθμό. Προτιμώ να είμαι πίσω από κάποιο πολύ έμπειρο σκηνοθέτη για να πάρω πράγματα. Αργότερα βλέπουμε.
Ποια η αγαπημένη σου ταινία και ποιος είναι ο σκηνοθέτης που σε μαγεύει;
Βλέπω ταινίες συνέχεια Ανδρέα είμαι λάτρης το σινεμά. Η αγαπημένη όμως ταινία είναι το Σινεμά ο Παράδεισος και ο σκηνοθέτης Τζουζέπε Τορνατόρε
Μιας και έρχονται μέρες γιορτινές πες μας κάτι που θα ήθελες να  μεταφέρεις στους αναγνώστες μας .
Πάνω από όλα θα ήθελα να τους ευχηθώ να είναι γεροί και δυνατοί. Να μην πάψουν ποτέ να χαμογελούν και να αγωνίζονται. Είμαστε Έλληνες έχουμε περάσει πολλά σαν λαός και οφείλουμε να κρατήσουμε ψηλά το κεφάλι και να μείνουμε ενωμένοι.


«Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το νέο έτος που έρχεται.»

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σας Ευχαριστούμε